"سلام، این من هستم و من چیزی برای ارائه دارم" این رایج ترین پیامی است که نام و شعار شرکت به مشتریان منتقل می کند. علاوه بر این، این روش ارتباطی مقرون به صرفه تر از تلاش برای پرداختن به آنها با استفاده از روانشناسی رنگ ها یا علائم تصویری روی نماد است.
ما میتوانیم نامهای خلاقانه و نه واقعاً پیچیده شرکتها و کسبوکارها را سریعتر از دیگران به خاطر بسپاریم. حافظه ما به گونه ای ساخته شده است که امکان یادآوری شعارها و شعارهای باکیفیت را فراهم می کند، شعارهایی که مانند چسب به زبان می چسبند و به ضرب المثل ها و ضرب المثل های جدید تبدیل می شوند.
فقط سعی کنید آن شعارهای محبوب را از تبلیغات، که هر چند وقت یکبار تکرار می کنید، به یاد بیاورید. به عبارت دیگر، کپشن یا متن یکی از عناصر کلیدی برندسازی است و برای ایجاد ظاهر بصری مناسب باید توجه زیادی داشت. بنابراین، اکنون فقط در مورد تایپوگرافی صحبت می کنیم.
توجه داشته باشید که شما می توانید این فونت ها را روی تیشرتهای تبلیغاتی قرار دهید.
انواع فونت
بدون شک می توانید به راحتی یکی از فونت های موجود را برای لوگوتایپ خود انتخاب کنید بدون اینکه مقالات طولانی را بخوانید. با این حال، شما شانس واقعی برای اشتباه وحشتناک با سبک، سطح خوانایی، و در نهایت، کاربردی بودن فونت دارید. به همین دلیل است که به شدت توصیه می شود تمام جوانب و ویژگی های سبک شرکتی را بررسی کنید تا پتانسیل کامل آن را کشف کنید و از تمام مزایای آن برای شرکت استفاده کنید.
آناتومی فونت ها
به طور کلی، تمام فونت های ایجاد شده توسط بشر را می توان با توجه به آناتومی آنها به چهار گروه تقسیم کرد:
Serif – فونت هایی با سکته مغزی
این فونت ها به طور مستقیم با کلاسیک ها و سنت ها مرتبط هستند. آنها بهترین انتخاب برای شرکت های اداری به ویژه شرکت هایی هستند که در زمینه حقوق و خدمات حقوقی فعالیت می کنند. یکی باید از فونت های Serif برای برجسته کردن جنبه ها و ویژگی های کسب و کار شما مانند قابلیت اطمینان، کیفیت و اعتبار استفاده کند.
- مزایای کلیدی : خوانایی متوسط و جذابیت زیبایی شناختی.
- معایب : چنین سبک محافظه کارانه ای همیشه مناسب نیست.
- مثالها : Times New Roman، Trajan، Baskerville، Georgia Italic.
Sans serif - فونت بدون ضربه
اینها عمدتاً فونت های ساده ای هستند که طیف وسیعی از کاربرد و کاربرد را ارائه می دهند: از غذاخوری گرفته تا سیستم عامل. اگر می خواهید رویکرد وفادار و دوستانه شرکت را برجسته کنید، Sans serif بهترین انتخاب برای لوگوتایپ شما خواهد بود.
- مزایای کلیدی : خوانایی خوب و ترکیب پذیری عالی با فونت های دیگر.
- معایب : آنها می توانند در مقایسه با سایر فونت های تزئینی خسته کننده به نظر برسند.
- مثالها : Arial، Geneva، Helvetica، Lucida Sans، Trebuchet، Verdana.
اسکریپت – فونت های شکسته یا دست نویس
اگر به دنبال چیزی واقعا کلاسیک، مجلل و نفیس هستید، این گزینه بهترین است. سعی کنید یک فونت واضح از این گروه پیدا کنید تا اهمیت و اعتماد به نفس کسب و کار خود را نشان دهید.
مزایای کلیدی : انتخاب گسترده ای از گزینه ها و ظاهری جذاب از نظر زیبایی شناختی.
معایب : گاهی اوقات خوانایی پایینی دارد و ممکن است در برخی موارد انتخاب مناسبی نباشد.
مثالها : فیلمنامه بیکهام، فیلمنامه ادواردی، لاواندریا.
مدرن
این فونت ها همیشه با زمانه هماهنگ هستند. در نتیجه، آنها اغلب در اینجا و آنجا استفاده می شوند. ویژگی کلیدی این فونت ها هندسه ساده و گرد کاراکترها است. با استفاده از چنین فونت هایی در لوگوتایپ می توان آن را شیک، شیک و کمی آینده نگر کرد.
- مزایای کلیدی : فونت های شیک و واضح.
- معایب : سطح بالای محبوبیت ممکن است سطح کلی نبوغ لوگو تایپ شما را کاهش دهد.
- مثالها : Futura، ITC Avant Garde Extra Light
در برخی موارد، فونتهای Display نمیتوانند واقعاً واضح نباشند زیرا عمدتاً تزئینی هستند. در نتیجه این نوع فونت ها در بین طراحان لوگو تایپ و کارشناسان برندسازی محبوبیت چندانی ندارند. با این حال، یک فونت به درستی انتخاب شده می تواند به یکی از مزایای شما تبدیل شود، زیرا فونت های نمایشی بسیار رسا هستند، بنابراین به راحتی می توانند احساسات مورد نیاز را به مخاطب منتقل کنند.
- مزایای کلیدی : امکان بیان احساسات مورد نیاز با ظاهر منحصر به فرد آنها.
- معایب : در برخی موارد، خوانایی پایینی دارند و ممکن است مناسب نباشند.
- مثالها : کوپر، اسپیج راند، والنسیا، گیدیاپ.
10 تا از محبوب ترین فونت ها برای لوگوتایپ شما
1. براندون گروتسک
این خانواده از فونت ها از 6 سبک مختلف تشکیل شده است. این فونت هندسی گسترده در سال 2010 ایجاد شد و توانست به یکی از محبوب ترین عناصر تایپوگرافی برای برندسازی تبدیل شود.
2. FF DIN
این فونت با اشکال گرد در عین سادگی و در عین حال شیک به راحتی خوانده می شود. در نتیجه، طراحان اغلب آن را برای کار خود انتخاب می کنند. خانواده این فونت شامل 20 سبک مختلف است.
3. پروکسیما نوا
این خانواده از فونت ها به راحتی می توانند سه عرض مختلف ارائه دهند: Proxima Nova، Proxima Nova Condensed و Proxima Nova Extra Condensed و هر کدام از آنها 16 فونت مختلف را ارائه می دهند. این گروه طیف گسترده ای از فونت های شیک و آسان برای همه موارد را ارائه می دهد.
4. گیلروی
20 فونت از این خانواده بدون خط است و ظاهری ساده و هندسه گرد ارائه می دهد و در عین حال راه حلی مد روز در زمینه استایل شرکتی و برندسازی است.
5. Mont
این خانواده از فونت ها 20 گزینه مختلف با سبک مینیمالیستی را ارائه می دهد. شایان ذکر است که Mont از کاراکترهای سیریلیک پشتیبانی می کند. این فونت ساده به نظر می رسد، اما ویژگی های خاص خود را دارد، به عنوان مثال یک رویکرد منحصر به فرد به شکل حرف t.
6. Avenir Next
این یک رویکرد جدید به کلاسیک های جاودانه است. مجموعه ای از این فونت ها از 32 سبک تشکیل شده است، در حالی که هر یک از آنها کاملاً متناسب با نیازهای یک طراح است که می خواهد یک لوگوتایپ مینیمال و در عین حال جذاب ایجاد کند.
7. سرا پرو
اگر نیاز به ارائه چیزی قدرتمند و چشمگیر دارید، این گزینه برای لوگوتایپ انتخاب مناسبی خواهد بود. این فونت دارای 12 سبک است و از حروف سیریلیک پشتیبانی می کند.
8. پنتون
تمام 34 سبک ارائه شده در خانواده پنتون دارای اشکال فوق العاده نرم و صاف خود هستند. این فونت به دلیل خوانایی بالای آن در وب و همچنین در مواد چاپی یکی از بهترین گزینه ها برای لوگوتایپ است.
فونت پنتون در حال استفاده از طریق dafontfree.io.
9. TT Commons
این فونت منظم و سبک با سادگی خود افراد را به خود جذب می کند. این فونت هیچ عنصر تزئینی یا سکته مغزی ندارد، و این باعث شده است که فونت در بین طراحان سبک شرکتی بسیار محبوب باشد. در عین حال می توان از این فونت در زمینه های دیگر نیز به راحتی استفاده کرد.
10. Museo Sans
این فونت حیرت انگیز بدون ضربه یکی از بهترین گزینه ها برای خواندن است. خانواده فونت ها فقط از 10 سبک تشکیل شده است، اما هر کدام از آنها از زبان برنامه نویسی C و حتی اسپرانتو و همچنین انتخاب گسترده ای از کاراکترهای ریاضی و دیگر کاراکترهای خاص پشتیبانی می کنند.
نحوه انتخاب فونت
این روزها میتوانیم از بین تعداد نامحدودی فونت انتخاب کنیم و هر کدام از فونتهای قبلی بهتر به نظر میرسند. در نتیجه باید از اشتباهات دوری کرد و از میان کثرت فونت بهترین گزینه را انتخاب کرد.
10 قانون انتخاب فونت مناسب:
- فونت های رقبای خود را تجزیه و تحلیل کنید.
- فونتهای سریف را با فونتهای sans serif ترکیب کنید (سکتهها + بدون ضربه).
- هرگز از دو فونت تقریبا مشابه استفاده نکنید.
- در عین حال، از استفاده از دو فونت کاملاً مخالف خودداری کنید.
- سعی کنید از کنتراست ترکیب انتخابی فونت ها استفاده کنید.
- هرگز از بیش از 2-3 فونت برای لوگو تایپ استفاده نکنید.
- فونت هایی با اندازه های مختلف از یک خانواده همیشه جالب به نظر می رسند.
- روندها را کشف کنید، اما هرگز کلاسیک ها را نادیده نگیرید.
- مردم به چیزهای ساده جذب می شوند، بنابراین سعی کنید از استفاده از فونت های پیچیده و سخت خوان خودداری کنید.
- همه چیز را در مورد مخاطب هدف خود بیاموزید.
فونت یکی از عناصر لوگو تایپ است
علاوه بر سبک شرکتی و نماد، فونت باید از تصویر کلی شرکت پشتیبانی کند و با جو مطابقت داشته باشد. ممکن است مطمئن باشید که قبلا بهترین فونت را پیدا کرده اید، اما قبل از تصمیم گیری نهایی باید آن را در شرایط واقعی بررسی کنید. برای ساختن آن، میتوانید از ابزارهای ایجاد لوگوتایپ آنلاین مانند Logaster استفاده کنید. این بهترین و راحت ترین راه برای بررسی ظاهر فونت های انتخابی و ارزیابی جذابیت ترکیب انتخابی و همچنین درک سطح خوانایی و ترکیب کلی فونت، نام شرکت و شعار.
شما باید در طول فرآیند انتخاب عنصر لوگوتایپ مسئولانه عمل کنید: تمام جنبه های موجود را بررسی کنید و قبل از پرداخت به یک طراح با دوستان خود مشورت کنید. فراموش نکنید که با استفاده از خدمات آنلاین مختلف یک لوگو تایپ ایجاد کنید تا نتیجه نهایی را ببینید. امیدواریم لوگو تایپ شما مشتریان زیادی را به خود جذب کند، در حالی که شعار به یک ضرب المثل محبوب تبدیل شود.
منبع: پرینت سام