اگر زیر یک سنگ زندگی می کردید، سنگ های دوست داشتنی در آنجا وجود داشتند. پس از قبل می دانید که اینستاگرام برنامه ای است که امروزه همه بچه های باحال در آن هستند. با از دست دادن برتری توییتر و پیر شدن کاربران فیس بوک، اینستاگرام اکنون بر بازی رسانه های اجتماعی مسلط شده است.
اما اینستاگرام نه تنها مکانی برای مشاهده آخرین روندها و مخ زنی (بله، مخ زنی )، بلکه به مکانی با پتانسیل برای برندها برای ملاقات با مشتریان جدید تبدیل شده است. به دلیل اینکه مبتنی بر تصویر است، به ویژه برای برچسب های مد و مارک های تی شرت سودآور است.
در این پست وبلاگ، اصول روش های مختلف استفاده از طرح های تی شرت خود را در اینستاگرام به شما آموزش می دهیم، اما ابتدا:
نحوه فروش در اینستاگرام در ایران
اینستاگرام، مطمئناً محبوب است، اما با فروش آنلاین تی شرت چه چیزی به دست می آورید؟ در اینجا چند آمار وجود دارد که ممکن است شما را مجذوب خود کند:
اینستاگرام در سال 2018 به 800 میلیون کاربر فعال ماهانه (500 میلیون نفر در روز) رسید.
این باعث می شود که این شبکه اجتماعی پس از فیس بوک دومین رسانه اجتماعی بزرگ در جهان باشد. اما اگر با این سرعت به رشد خود ادامه دهد، تا سال 2020 از دومی پیشی خواهد گرفت . چیزی که فیس بوک از زمانی که اینستاگرام را در سال 2012 خریداری کرد، چندان برای آن مهم نیست.
کاربران اینستاگرام بیش از هر پلتفرم دیگری درگیر هستند.
اینستاگرام دارای نرخ تعامل 0.84 درصد از کل مخاطبان است. این خیلی چشمگیر به نظر نمی رسد اما از توییتر (0.04٪) و فیس بوک (0.53٪) بالاتر است.
کاربران اینستاگرام بیشتر از طریق گوشی خود خرید می کنند.
یک سوم کاربران اینستاگرام از موبایل خود برای خرید آنلاین محصول استفاده کرده اند. این باعث می شود که آنها بیشتر از کاربران غیرکاربر خرید کنند.
62 درصد یک برند را دنبال می کنند زیرا آن را دوست دارند.
62 درصد از کاربران در اینستاگرام حداقل یک برند را فقط به این دلیل که آن را دوست دارند دنبال می کنند. برخلاف سایر شبکههای اجتماعی، این شبکه بیشتر «شخصی» است و نه چندان فروشگرا.
قسمت 1: پروفایل خود را برای فروش آنلاین تی شرت بهینه کنید
نمایه اینستاگرام شما صفحه اصلی جدید است، بنابراین باید مطمئن شوید که برند شما به بهترین شکل ممکن نمایش داده می شود.
نام کاربری را انتخاب کنید که یافتن آن آسانتر
باشد. البته ناگفته نماند که نام کاربری شما در توییتر باید نام برند شما باشد، اما متأسفانه، این نام تکراری است زیرا برخی از افراد نمیتوانند خلاقیت خود را در پلتفرم انجام دهند. این نکته همچنین برای کسانی در نظر گرفته شده است که بدبختی پیدا کردن نام خود را قبلاً گرفته اند. اگر کاملاً مجبور به ارائه چیز جدیدی هستید، سعی کنید خیلی با نام اصلی تفاوت نداشته باشد.
عکس پروفایل خود را هوشمندانه انتخاب
کنید خلاق نباشید و یک تصویر پیچیده انتخاب کنید. لوگوی شما بیش از حد کافی است. به خاطر داشته باشید که این تصویری است که هرگز در اندازه کامل دیده نمی شود، بنابراین باید در مقیاس کوچک قابل درک باشد.
یک بیوگرافی جذاب بنویسید
شما فضای زیادی برای توضیح اینکه چه کسی هستید و چه کار می کنید ندارید (دقیقاً 150 کاراکتر) بنابراین مطمئن شوید که تند و جذاب است. اگر مطمئن نیستید که چه چیزی را باید در آنجا قرار دهید، نیل پاتل، استاد بازاریابی، استفاده از فرمول "چه کسی هستید + چه کاری انجام می دهید + کمی شخصیت" را توصیه می کند.
همچنین، و یک چیز بسیار مهم، بیوگرافی شما تنها مکانی در اینستاگرام است که می توانید یک لینک عملکرد واقعی را در آن قرار دهید. مطمئن شوید که از آن به خوبی استفاده می کنید. از تغییر آن از صفحه اصلی خود به محصول خاصی که می خواهید هر زمان که مناسب باشد، نترسید.
همچنین می توانید هشتگ اضافه کنید تا نمایه شما در جستجوهای مربوطه نمایش داده شود. به عنوان مثال می توان #طراحی تیشرت #طراحان تیشرت و غیره را نام برد.
ترتیب و ظاهر تصاویری که آپلود می کنید را در نظر داشته باشید
وقتی از فید اینستاگرام خود عبور می کنیم، یکی پس از عکس بعدی را از بالا به پایین می بینیم. اینها متصل نیستند زیرا معمولاً متعلق به افراد مختلفی هستند (مگر اینکه شخصی در حال ارسال هرزنامه باشد یا شما فقط یک نفر را دنبال کنید) اما وقتی شخصی تصمیم می گیرد از نمایه شما بازدید کند، همه تصاویر شما را در یک شبکه و در کنار هم می بیند.
برخی از افراد از این فرصت برای ایجاد یک تصویر "پازل" استفاده می کنند، اگر بخواهید، با قطعات مختلف یا سعی می کنند الگویی بین تصاویر ایجاد کنند. این ضروری نیست، اما پتانسیل خلاقیت این ویژگی را به شما نشان می دهد. هنگامی که یک تصویر جدید را آپلود می کنید، به خاطر داشته باشید که آنها چگونه با دیگران ارتباط دارند.
اساسا، فید کلی شما اولین برداشتی است که مشتریان بالقوه از شما و برندتان دارند. به عنوان بخش مهمی از فرآیند تصمیم گیری، باید مطمئن شوید که این چیزی است که مردم به خاطر بسپارند.
قسمت 2: چگونه یک پست اینستاگرام را تبلیغ کنیم
تبلیغات اینستاگرام هر بار محبوب تر می شود. مانند توییتر، تبلیغات اینستاگرام به طور یکپارچه با فید کاربر ترکیب می شود تا مانند یک پاپ آپ، تجربه را مختل نکند. از آنجایی که دقیقاً مانند هر تصویر دیگری به اشتراک گذاشته شده در پلتفرم به نظر می رسد، کاربران از قبل می دانند که چگونه با آن تعامل داشته باشند - آنها یا آن را دوست دارند یا فقط به پیمایش ادامه می دهند.
اگر میخواهید به افرادی خارج از گروه فالوورهای خود دسترسی پیدا کنید، تبلیغات اینستاگرام ضروری است. تنظیم آنها نیز بسیار آسان است. همچنین می توانید از تصویری که قبلاً در گذشته منتشر کرده اید استفاده کنید. یک پست پرطرفدار را انتخاب کنید و به سادگی آن را "تقویت" کنید تا در معرض دید قرار گرفتن آن بیشتر شود. فقط مطمئن شوید که یک فراخوان قوی برای اقدام (CTA) انتخاب کرده اید.
مرحله 1: به پروفایل اینستاگرام خود (در تلفن همراه) بروید و روی "promote" کلیک کنید
مرحله 2: پستی را که می خواهید تبلیغ کنید انتخاب کنید. همه پستهای شما در یک نوار لغزنده در بالا نشان داده میشوند. موردی که انتخاب می کنید خاکستری کم رنگ می شود. آخرین تصویری که به اشتراک گذاشتید به طور پیش فرض انتخاب شده است. پس از اتمام کار، روی «بعدی» در منوی بالا کلیک کنید.
مرحله 3: با فیس بوک ارتباط برقرار کنید. اگر حساب شما قبلاً پیوند داده نشده باشد، از شما می خواهد که با فیس بوک ارتباط برقرار کنید.
مرحله 4: جایی را که می خواهید افراد را بفرستید انتخاب کنید. شما سه انتخاب دارید، «نمایه شما»، «وبسایت شما» و «نمایش فروشگاه شما»
مرحله 5: مخاطبان هدف خود را انتخاب کنید. این سه گزینه را نیز در اختیار شما قرار می دهد. اولین مورد "Automatic" است که به طور خودکار افرادی را هدف قرار می دهد که مشابه فالوورهای شما هستند. Local دومین مورد است و به شما امکان می دهد افراد را بر اساس مکان انتخاب کنید. این به شما امکان می دهد افراد را از فاصله 30 کیلومتری از دفتر مرکزی خود هدف قرار دهید، سن آنها را مشخص کنید و اینکه آیا ترجیح می دهید به مردان یا زنان یا هر دو دسترسی داشته باشید.
آخرین گزینه «دستی» است که همانطور که میتوانید تصور کنید، بیشترین زمان را میگیرد، زیرا شما فردی هستید که تمام فیلدها را یکی یکی پر میکنید، اما همچنین بیشترین تعداد گزینه را در اختیار شما قرار میدهد. فقط در صورتی که میخواهید یک گروه خاص را هدف قرار دهید، «دستی» را انتخاب کنید. پس از اتمام کار، روی «بعدی» در منوی بالا کلیک کنید.
مرحله 6: بسیار ساده است، فقط بودجه خود را انتخاب کنید. مقدار پولی که می خواهید در این کمپین خرج کنید و مدت زمان اجرا آن را انتخاب کنید. پس از اتمام کار روی «بعدی» کلیک کنید.
مرحله 7: مرور و ایجاد کنید. قبل از اینکه تبلیغ شما منتشر شود، فرصتی خواهید داشت که آن را برای آخرین بار مرور کنید.
قسمت 3: چگونه یک تبلیغ استوری اینستاگرام را اجرا کنیم
اگر می خواهید احساس فوریت ایجاد کنید، پس استوری اینستاگرام راهی برای رفتن است. از آنجایی که آنها فقط برای مدت زمان محدودی دوام میآورند، اگر مشتریان شما میخواهند آن محصول مورد علاقه را دریافت کنند، باید سریعاً اقدام کنند.
ویژگی استوری اینستاگرام همه کاره است زیرا می توانید هم عکس و هم ویدیو ایجاد کنید – هر کدام که با محصول شما مطابقت دارد. برای موفقیت آمیز بودن آن، باید توجه افراد را به خود جلب کنید و باید آن را سریع انجام دهید، زیرا آنها فقط چند ثانیه فرصت دارند تا این کار را انجام دهند.
یکی از بهترین چیزهایی که در مورد استوری اینستاگرام وجود دارد این است که در صورت تمایل می توانید پیوندی اضافه کنید. از فالوورهای خود دعوت کنید که انگشت خود را به سمت بالا بکشند و این کار آنها را به لینکی که انتخاب می کنید هدایت می کند. مطمئن شوید که از یک CTA جذاب استفاده می کنید.
قسمت 4: شریک با اینفلوئنسرها
آنها را دوست داشته باشید یا از آنها متنفر باشید، اینفلوئنسرها اینجا هستند تا بمانند. و همانطور که رسانههای اجتماعی به تکامل و بزرگتر شدن ادامه میدهند، تنها به دلیل نبود اصطلاح بهتر، «تأثیرگذارتر» میشوند. بر کسی پوشیده نیست که مصرف کنندگان - به ویژه نسل هزاره و نسل Z - به روش های سنتی تبلیغات اعتماد ندارند، به همین دلیل است که برندها باید خلاق باشند.
برای بسیاری، این پاسخ از طریق تأثیرگذاران به دست آمد. این شخصیت ها خطوط محتوای مارک دار و سخنگویان را محو می کنند. این تئوری این است که وقتی آنها چیزی را از طریق کانال های خود می فروشند، چندان شبیه فروش سخت نیست. این افراد در طول سالها روابط محکمی با دنبالکنندگان خود ایجاد میکنند، بنابراین بیشتر از بازاریابی، احساس میکنند دوستی به شما محصولی را توصیه میکند.
به عنوان یک قاعده کلی، با اینفلوئنسرهایی که بین 1000 تا 100000 دنبال کننده دارند، شریک شوید. آمار نشان می دهد که این حساب ها نسبت به افراد مشهور با صدها هزار یا حتی میلیون ها فالوور، نرخ تعامل بالاتری دارند.
در صورتی که می خواهید طرح دلخواه خود را روی تیشرت چاپ کنید، حتما این مطلب را مطالعه فرمایید