چاپ طرح دلخواه روی تیشرت و ماگ

طرح دلخواه خود را روی تیشرت، ماگ، هودی و ... قرار دهید و لذت ببرید

چاپ طرح دلخواه روی تیشرت و ماگ

طرح دلخواه خود را روی تیشرت، ماگ، هودی و ... قرار دهید و لذت ببرید

۱ مطلب در فروردين ۱۴۰۱ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

DTG یا چاپ مستقیم که گاهی اوقات چاپ دیجیتال نیز نامیده می‌شود، این پروسه از یک دستگاه چاپ دیجیتال مخصوص استفاده می‌کند که از جوهرهای بر پایه آب برای اعمال رنگ بر تار و پود پارچه استفاده می‌شود. پرینت DTG یک روش نسبتا جدید است که در مقایسه با روش های قدیمی تر امکان چاپ گسترده تری را می‌دهد. تعداد رنگ های بسیاری از این پرینترها به 16 میلیون رنگ نیز می‌رسد.

 

فرایند DTG تماما در رابط با پیکسل است. پیکسلها کوچکترین نقطه قابل مشاهده در یک عکس می‌باشد. هنگامی که صدها و هزارها پیکسل در کنار هم قرار می‌گیرند، تشکیل عکس را می‌دهند. می‌توانیم دستگاه های DTG را مانند یک پرینتر بزرگ در نظر بگیریم که بر روی پارچه چاپ انجام می‌دهند. پروسه کاملا مشابه می‌باشد اما در ابعاد بزرگتر.

در این روش از چاپ، برخلاف روش های قدیمی تر که از یک لیبل برای چسباندن طرح استفاده می‌شود، رنگ کاملا به خورد پارچه می‌رود. این به این معنی است که امکان ترک خوردن، پوسته پوسته شدن و رفتن رنگ آن در طول زمان وجود ندارد.

چاپ به روش DTG
دستگاه پرینتر به همراه تیشرت چاپ شده

چرا از پرینترهای DTG استفاده می‌کنیم؟

پرینت DTG یک روش بسیار دقیق و ایده آل برای چاپ تمامی رنگ ها با جزئیات بالا روی لباس می‌باشد. این پروسه به شما امکان استفاده از بی نهایت رنگ را می‌دهد و جزئیات ریز را نیز نشان می‌دهد. این روش برای چاپ روی تیشرت های از جنس کتان در تیراژ پایین بهترین روش می‌باشد.

بهترین جنس پارچه برای پرینت DTG کدام است؟

بخاطر اینکه DTG یک پرینت بر پایه آب هست، چاپ آن روی لباس های الیاف طبیعی بهتر جواب می‌دهد. بهترین جنسهای لباس برای چاپ به این روش عبارتند از:

  • کتان 100% رینگ اسپان
  • کتان 100% معمولی
  • ترکیب 50/50 پلی استر-کتان

همچنین ما به این نتیجه رسیدیم که لباس های کمی هستند که امکان چاپ مستقیم روی آنها بسیار دشوار می‌باشد.

چاپ مستقیم روی پارچه
تیشرت چاپ شده به روش DTG

چگونه لباس های چاپ شده به روش DTG را بشوریم؟

هنگامی که شما لباس چاپ شده به روش DTG را دریافت می‌کنید، توصیه می‌شود که آن را پشت و رو کنید و حداقل یک بار به صورت خالی بشورید. ما از سرکه در پروسه پرینت خود استفاده می‌کنیم. این روش، بسیار ساده، موثر و 100% طبیعی می‌باشد، اما ممکن است که بوی آن روی لباس شما برای مدتی باقی بماند. اگر لباس خود را پشت و رو کنید و قبل از اینکه آن را بپوشید، بشورید، شما این بوی سرکه را دیگر احساس نمی‌کنید.

اگر اطلاعات بیشتری در رابطه با چاپ DTG احتیاج دارید، از اینجا مطالعه فرمایید.

  • چاپ طرح دلخواه