چاپ طرح دلخواه روی تیشرت و ماگ

طرح دلخواه خود را روی تیشرت، ماگ، هودی و ... قرار دهید و لذت ببرید

چاپ طرح دلخواه روی تیشرت و ماگ

طرح دلخواه خود را روی تیشرت، ماگ، هودی و ... قرار دهید و لذت ببرید

  • ۰
  • ۰

چاپ direct to film

بررسی اجمالی

صنعت چاپ منسوجات دیجیتال در دهه گذشته رشد سریعی داشته است زیرا کاربران بیشتر و بیشتری به سمت دیجیتالی شدن چاپ پارچه روی آورده اند. استفاده از چاپگرهای دیجیتال به افراد اجازه می دهد تا سهولت، سادگی، عملکرد پارچه، سازگاری و از همه مهمتر تنوع رنگ های بسیار زیادی را در منسوجات القا کنند و در نتیجه کل فرآیند را به طور کلی قابل اعتماد و مقرون به صرفه می کنند. چندین فرآیند زیر چتر چاپ منسوجات به صورت دیجیتال است. در این مقاله، ما عمدتاً در مورد فرآیند چاپ DTF (چاپ مستقیم به فیلم) صحبت خواهیم کرد.

فرآیندهای محبوب چاپ پارچه -

 

چاپ تصعید دیجیتال
چاپ دیجیتال پارچه
چاپ مستقیم به فیلم
چاپ DTF چیست؟
فرآیند DTF همانطور که از نامش پیداست در کار ساده است - روی یک فیلم چاپ کنید و مستقیماً آن را روی پارچه منتقل کنید. برجسته ترین عاملی که این فرآیند را شایسته استفاده برای تعداد بیشتری از افراد می کند، آزادی انتخاب تقریباً هر پارچه ای است. الیاف پلی استر، پنبه، ابریشم یا الیاف مصنوعی مانند ابریشم مصنوعی یا الیاف مصنوعی، فرآیند چاپ DTF روی آنها جادویی خواهد داشت.

پیش نیازهای چاپ DTF
الزامات چاپ DTF نیازی به سرمایه گذاری سنگین از کاربر ندارد. چه کسی که در حال حاضر درگیر یکی از فرآیندهای چاپ دیجیتال منسوجات ذکر شده در بالا است و می‌خواهد به چاپ DTF به عنوان توسعه تجارت روی آورد، یا کسی که می‌خواهد در چاپ دیجیتال منسوجات با شروع DTF سرمایه‌گذاری کند، باید در آن سرمایه‌گذاری کند. به شرح زیر -

1. مستقیم به چاپگر فیلم
این چاپگرها اغلب چاپگرهای اصلاح شده DTF نامیده می شوند. این پرینترها بیشتر پرینترهای پایه مخزن جوهر 6 رنگ مانند Epson L800، L805، L1800 و غیره هستند. دلیل انتخاب این سری از چاپگرها این است که این چاپگرها با 6 رنگ کار می کنند. این کار راحتی کار را فراهم می کند زیرا جوهرهای CMYK DTF می توانند به مخازن استاندارد CMYK بروند در حالی که مخازن LC و LM چاپگر را می توان با جوهرهای سفید DTF پر کرد. همچنین، غلتک‌های مورد استفاده برای لغزش صفحه حذف می‌شوند تا از ظاهر شدن "لاینینگ" روی لایه سفید چاپ شده روی فیلم DTF جلوگیری شود.

2. فیلم
در فرآیند چاپ DTF از فیلم های PET استفاده می شود. این فیلم ها با فیلم هایی که در چاپ صفحه استفاده می شوند متفاوت هستند. اینها ضخامتی در حدود 0.75 میلی متر دارند و ویژگی های انتقال بهتری دارند. در زبان بازار، این فیلم‌ها اغلب به عنوان فیلم‌های انتقال DTF شناخته می‌شوند. فیلم‌های DTF به‌صورت ورق‌های برش (که می‌تواند برای استفاده در مقیاس کوچک استفاده شود) و رول (که با تنظیمات تجاری استفاده می‌شود) در دسترس هستند. طبقه بندی دیگر فیلم های PET بر اساس نوع لایه برداری است که پس از انتقال انجام می شود. بر اساس دما، فیلم‌ها یا از نوع لایه‌برداری گرم یا لایه‌های لایه‌برداری سرد هستند

3. نرم افزار
نرم افزار بخش مهمی از فرآیند است. ویژگی های چاپ، عملکرد رنگ جوهرها، و عملکرد چاپ نهایی روی پارچه پس از انتقال تا حد زیادی تحت تأثیر نرم افزار است. برای DTF، به نرم افزار RIP تخصصی نیاز است که بتواند رنگ های CMYK و سفید را مدیریت کند. پروفایل رنگ، سطوح جوهر، اندازه قطرات و سایر عواملی که در نتیجه چاپ بهینه نقش دارند، همگی توسط نرم افزار چاپ DTF کنترل می شوند.

4. پودر چسب داغ
پودر چاپ DTF سفید است و به عنوان یک ماده چسبنده عمل می کند که رنگدانه های رنگی موجود در چاپ را به الیاف پارچه متصل می کند. درجات مختلفی از پودر ذوب داغ DTF وجود دارد که برحسب میکرون مشخص می شود. درجه مناسب باید بر اساس الزامات انتخاب شود.

5. جوهر چاپ DTF
این جوهرهای رنگدانه ای با طراحی خاص هستند که در رنگ های فیروزه ای، سرخابی، زرد، سیاه و سفید موجود هستند. جوهر سفید یک جزء ویژه است که پایه سفید چاپ را روی فیلم قرار می دهد و طرح رنگی روی آن چاپ می شود.

6. لرزاننده پودر اتوماتیک
پودر لرزاننده اتوماتیک در تنظیمات تجاری DTF برای پخش یکنواخت پودر و همچنین حذف پودر اضافی استفاده می شود.

7. فر پخت
کوره کیورینگ یک کوره صنعتی کوچک است که برای ذوب پودر مذاب داغ که روی فیلم انتقال اعمال می شود استفاده می شود. همچنین می توان از دستگاه پرس حرارتی نیز برای انجام این کار استفاده کرد اما باید در حالت بدون تماس استفاده شود.

8. دستگاه پرس حرارتی
دستگاه پرس حرارتی عمدتاً برای انتقال تصویر چاپ شده روی فیلم بر روی پارچه استفاده می شود. همچنین می توان از آن برای گرم کردن پودر مذاب داغ روی فیلم DTF استفاده کرد. روش انجام این کار در فرآیندی که در زیر به تفصیل شرح داده شده است.

چاپ مستقیم به فیلم (مراحل اولیه)
مرحله 1 - چاپ روی فیلم
به جای کاغذ معمولی، فیلم PET را در سینی های چاپگر قرار دهید. ابتدا کل تصویر را به رنگ سفید روی فیلم PET چاپ کنید. پس از این کار با استفاده از تنظیمات رنگی مناسب در چاپگر، تصویر مورد نیاز را روی لایه تصویر سفید چاپ کنید. نکته مهمی که باید به خاطر داشته باشید این است که چاپ روی فیلم باید تصویر آینه ای از تصویر واقعی باشد که باید روی پارچه ظاهر شود.

مرحله 2 - پودر کردن
این مرحله استفاده از پودر ذوب داغ روی فیلمی است که تصویر چاپ شده روی آن وجود دارد. پودر به طور یکنواخت اعمال می شود.

برای مطالعه کاملتر به مقالعه آموزشی چاپ DTF مراجعه فرمایید

  • ۰۱/۰۴/۲۱
  • چاپ طرح دلخواه

DTF

diret to film

چاپ طرح دلخواه روی تیشرت

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی