چاپ طرح دلخواه روی تیشرت و ماگ

طرح دلخواه خود را روی تیشرت، ماگ، هودی و ... قرار دهید و لذت ببرید

چاپ طرح دلخواه روی تیشرت و ماگ

طرح دلخواه خود را روی تیشرت، ماگ، هودی و ... قرار دهید و لذت ببرید

  • ۰
  • ۰

چاپ تصعیدی (سابلیمیشن) چیست؟

 

اولاً، چاپ سابلیمیشن چیست؟ چاپ سابلیمیشن روشی پرطرفدار برای چاپ است که هدف آن انتقال طرح از کاغذ سابلیمیشن بر روی یک پارچه یا ماده با استفاده از فشار و حرارت (بین 350 تا 400 درجه) است. تبدیل ذرات جامد جوهر به حالت گازی، روشی آسان و مقرون به صرفه برای افزودن شخصی سازی به محصولاتی است که هم شرکت ها و هم افراد در خانه از آن استفاده می کنند.

محصول نهایی باکیفیت چاپ سابلیمیشن در چند سال گذشته باعث افزایش محبوبیت آن شده است. با این حال، مانند همه انواع چاپ، قبل از اینکه خودتان آن را امتحان کنید، ضروری است که بدانید چگونه طرح ها را (با تماشای آموزش ها یا خواندن راهنماهایی مانند این) ایجاد کنید. اگر نمی‌دانید چاپ سابلیمیشن چگونه کار می‌کند، توضیحات زیر را بخوانید تا به درک بهتر این فرآیند کمک کنید.

 

اگر این فرآیند به اشتباه انجام شود، می‌تواند طرح‌هایی ایجاد کند که دارای چین‌های سفید یا الگوهای شبح است. این می تواند باعث از دست دادن زمان و هزینه شما شود. همیشه باید چند طرح را قبل از انجام آن به صورت عمده آزمایش کنید تا با ماشین آلات و نحوه کارکرد طرح ها روی پارچه بیشتر آشنا شوید. برای شروع، به جای طرحی که تمام پارچه را بپوشاند، از یک طرح ساده استفاده کنید. هنگامی که به آن عادت کردید، می توانید شروع به آزمایش با خلاقیت های دقیق تر کنید.

 

فرآیند

پس چاپ سابلیمیشن چگونه کار می کند؟ پس از انتخاب طرح خود، باید از چاپگر سابلیمیشن برای چاپ آن بر روی کاغذ مخصوص استفاده کنید. سپس با استفاده از پرس حرارتی یا (اگر این کار را در خانه انجام می دهید) با اعمال فشار و قرار دادن آن در فر، طرح روی پارچه چاپ می شود.

 

باید از کاغذ ترانسفر (معمولاً کاغذ سابلیمیشن) استفاده کنید تا طرح روی پارچه منتقل شود. با کنار هم قرار دادن جوهر و پارچه، جوهر جاسازی می شود و بنابراین برای مدت طولانی تری زنده می ماند (در مقایسه با سایر فرآیندهای چاپ). گرمای پرس یا فر منافذ پارچه را باز می‌کند، در حالی که فشاری که به پارچه وارد می‌شود، جوهر را خنک می‌کند و آن را به شکل جامد تبدیل می‌کند. سپس می توان پرس را رها کرد و کاغذ را به آرامی از روی پیراهن یا لیوان (یا هر شیئی که استفاده کرده اید) جدا کرد.

 

یک فرآیند ساده پس از تسلط، می توان آن را با کم هزینه در خانه با کمک یک چاپگر سابلیمیشن فشرده و یک پرس حرارتی بازسازی کرد. اگر تا به حال می خواهید طرح هایی ایجاد کنید که از بقیه متمایز باشد، این یک راه کارآمد و خلاقانه برای انجام این کار است.

 

لوازم سابلیمیشن رنگ

برای شروع چاپ طرح ها بر روی کالای خود با استفاده از چاپ سابلیمیشن به چند چیز نیاز دارید. البته اولین چاپگر به وضوح چاپگری است که امکان چاپ سابلیمیشن را فراهم می کند و می تواند کارتریج های جوهر سابلیمیشن را بگیرد.

 

در مرحله دوم، برای چاپ طرح ها روی پارچه، باید روی یک پرس حرارتی سرمایه گذاری کنید. اگر می خواهید طرح را روی لیوان سرامیکی چاپ کنید، می توانید یک گیره و پرس لیوان بخرید. مهم است که در مورد موادی که می خواهید برای چاپ سابلیمیشن خود استفاده کنید فکر کنید زیرا همه مواد مناسب نیستند. شما همچنین به کاغذ انتقال (یا کاغذ سابلیمیشن یا کپی) نیاز دارید و همچنین می توانید روی نرم افزار RIP سرمایه گذاری کنید که به تصحیح رنگ کمک می کند.

 

پارچه چاپ سابلیمیشن

اگر به فکر ایجاد کسب و کار چاپ خود هستید و می خواهید از چاپ سابلیمیشن استفاده کنید یا می خواهید از این فرآیند در خانه استفاده کنید، مهم است که بدانید از چه موادی می توانید استفاده کنید. اینها موارد زیر است:

 

– منسوجات پلی کتونی

- پلیمر

- پلی استر

- سرامیک

– پی وی سی

– آلومینیوم با روکش پلی استر

– فلز با پوشش پلیمری

– پارچه ساخته شده از پلی استر

– پلاستیک با روکش پلیمری

 

بهترین مواد برای چاپ سابلیمیشن خارج از لیست بالا پلی استر یا سرامیک است. برای پارچه، می‌توانید از طرح‌ها و لوگوهای مختلفی استفاده کنید، بر خلاف چاپ سنتی که گاهی اوقات تنها یک لوگو برای هر لباس تولید می‌کند.

 

با این حال، چند طرح وجود دارد که برای چاپ سابلیمیشن مناسب نیستند. نمونه ای از این طرح هایی است که دارای رنگ های بلوکی با طرح هایی هستند که باید در سراسر لباس قرار گیرند. این تا حدی به دلیل احتمال "شبح" و عدم تطابق رنگ (معایب چاپ سابلیمیشن که در زیر با جزئیات بیشتر بررسی شده است) و همچنین ایجاد رگه های سفید است.

 

آیا موادی وجود دارد که با سابلیمیشن کار نکنند؟ مواد 100% پنبه یا سایر مواد طبیعی برای این روش چاپ مناسب نیستند. این به این دلیل است که آنها منافذ لازم برای جذب جوهر در آن را ندارند. اگر با این نوع مواد کار می کنید، شاید چاپ دیجیتال مناسب تر باشد.

 

پرس های حرارتی سابلیمیشن

طیف وسیعی از پرس های حرارتی در بازار موجود است، از پرس های مقرون به صرفه گرفته تا پرس های حرارتی که برای مقاصد تجاری مناسب تر هستند. البته اندازه پرس حرارتی که خریداری می کنید به این بستگی دارد که برای چه کاری از آن استفاده می کنید. اگر به دنبال موردی هستید که بتوانید از آن برای طیف وسیعی از عملکردها استفاده کنید

چاپگرهای بلیمیشن برای انتقال طرح ها روی لیوان و تی شرت. یک چاپگر کارآمد، وضوح چاپی دارد که به راحتی قابل تنظیم است، تصاویری با کیفیت بالا و واضح تولید می کند، چاپ سریع، ویژگی های ECO (که 70٪ انرژی کمتری نیاز دارد) ارائه می دهد و نسبت به سایر گزینه های موجود در این لیست مقرون به صرفه تر است. برای اهداف شخصی و تجاری مناسب است، همچنین دارای اتصال بی سیم از راه دور است - امتیازی که دیگران ندارند.

 

وضوح چاپ بالا است و دارای عمق رنگ 48 بیت، حداکثر وضوح 5760 x 1440 و 9600 dpi است - آمار قابل توجهی برای چاپگری که مقرون به صرفه تر است. نکته ای که باید در مورد این چاپگر سابلیمیشن در نظر گرفت این است که فقط کارتریج های اپسون را مصرف می کند. اگرچه اینها معمولاً کاملاً مقرون به صرفه هستند، به این معنی است که شما نمی توانید از کارتریج های غیر مارکی که اغلب ارزان تر هستند استفاده کنید.

 

یک چاپگر سابلیمیشن چند منظوره، EPSON Workforce WF-7710 به شما امکان می دهد با انواع مواد پارچه چاپی کار کنید، دارای یک صفحه کنترل لمسی 4.3 اینچی است که می توانید از آن برای تنظیم سریع کیفیت/رزولوشن تصاویر استفاده کنید و به انرژی کمتری نیاز دارد. نسبت به سایر چاپگرهای سابلیمیشن موجود در بازار.

با داشتن سینی 250 برگه چشمگیر، برای کسانی که می خواهند تعداد زیادی چاپ را در یک زمان چاپ کنند عالی است. همچنین دارای قابلیت چاپ چاپ های بدون حاشیه، اتصال بی سیم است و می تواند بر روی سطوح تا 11 اینچ در 17 اینچ کار کند.

 

با این حال، یکی از مواردی که باید در مورد این چاپگر در نظر گرفت این است که سرعت چاپ آن بسیار پایین در نظر گرفته می شود - به خصوص زمانی که تعداد زیادی طرح را در یک زمان چاپ می کنید. این را باید با تصاویر با کیفیت بالاتر انتظار داشت، اما برای کسانی که می خواهند از آن برای مقاصد تجاری استفاده کنند می تواند یک نقطه ضعف باشد. اگر می‌خواهید آنها را سریع‌تر چاپ کنید، شاید یکی از مدل‌های دیگر EPSON برای نیازهای شما مناسب‌تر باشد.

 

برای ساخت لباس و سرامیک از طریق سابلیمیشن از چه هک هایی می توان استفاده کرد؟

به جای کاغذ سابلیمیشن می توانید از کاغذ کپی یا کاغذ مات استفاده کنید

با استفاده از همان فرآیندی که با کاغذ سابلیمیشن انجام می دهید، کاغذ کپی و کاغذ مات نتایج بسیار مشابهی را بدون هزینه ای که سابلیمیشن دارد، ایجاد می کند. اگر در حال ساخت یک لیوان هستید، می توانید از کاغذ کپی با طرح استفاده کنید و با گیره های لیوان فشار وارد کنید. همانطور که در بالا ذکر شد، سپس می توانید لیوان را با دمای تقریبی 350 درجه فارنهایت در فر گرم کنید.

 

سعی کنید بستر را با پوشش پلی استر بپوشانید

این باعث می شود که در طول فرآیند گرم کردن، چاپ واضح تر و زنده تر ایجاد شود. همانطور که در بخش مواد بالا ذکر شد، برای اینکه جوهر به خوبی جذب مواد شود، باید یا ترکیبی از مواد مصنوعی یا پلی استر باشد. اگر می‌خواهید از سرامیک استفاده کنید، می‌توانید یک بلنک سابلیمیشن تهیه کنید که از قبل روکش شده است.

 

برای زیرلایه های سخت (مانند لیوان) از نوار مقاوم در برابر حرارت استفاده کنید.

هنگامی که از نوار مقاوم در برابر حرارت استفاده می کنید، اطمینان حاصل کنید که آن را روی طرح نچسبانید زیرا ممکن است به آن آسیب برساند. کاغذ را در اطراف بپیچید و آن را در لبه، دور از تصویر ببندید.

 

چگونه از طرح های شسته شده جلوگیری کنیم

اگر به پرس زمان کافی برای اعمال فشار ندهید یا گرمایش روی پرس کافی نباشد، طرح شما به درستی به متریال نمی رسد. همچنین ممکن است مجبور شوید میزان فشاری را که پرس روی پارچه وارد می‌کند افزایش دهید (یا اگر مثلاً یک لیوان ایجاد می‌کنید، باید مطمئن شوید که کاغذ به طور محکم به دور آن پیچیده شده است).

 

چاپ تصویر بزرگتر از جسم (تقریباً 6 میلی متر بزرگتر)

این امکان ایجاد یک حاشیه خطا را فراهم می کند که در صورت وقوع به راحتی می توان آن را برطرف کرد. اگر آن را کوچکتر چاپ کنید، چاپ به خوبی روی پارچه یا لیوان قرار نمی گیرد و فضای سفید زیادی ایجاد می کند. به همین ترتیب، هر خطایی که رخ دهد بیشتر قابل توجه خواهد بود.

 

مزایا و معایب چاپ سابلیمیشن

پس مزایا و معایب نحوه عملکرد چاپ سابلیمیشن چیست؟ برای کمک به تصمیم گیری در مورد اینکه آیا روش چاپ مناسب شماست یا خیر، در اینجا یک لیست سریع وجود دارد:

 

جوانب مثبت

این گزینه به شما امکان شخصی سازی و سفارشی سازی را می دهد

 

نکته مثبت بزرگ چاپ سابلیمیشن این است که به شما امکان می دهد آنچه را که چاپ می کنید شخصی سازی کنید. می‌توانید اندازه و کیفیت تصویری را که چاپ می‌کنید تغییر دهید و خطاهای حفاری را برطرف کنیدایتالیایی روی خود چاپگر این آزادی به شما این امکان را می‌دهد که خلاق باشید و ایده‌های خود را به گونه‌ای که از طریق روش‌های دیگر امکان‌پذیر نیست، به واقعیت تبدیل کنید.

 

می توان آن را به سرعت انجام داد

 

این باعث می‌شود که برای هر کسی که می‌خواهد طرحی را در یک مهلت مشخص به نتیجه برساند، بسیار راحت است. از آنجایی که از فناوری استفاده می کند، می توان آن را بسیار سریعتر از روش های دیگر که به نیروی انسانی بیشتری نیاز دارند انجام داد. با این حال، از آنجایی که پرس حرارتی باید دقیق باشد، فرآیند باید نظارت شود تا اطمینان حاصل شود که هر بار طرح ها با همان سطح کیفیت تولید می شوند.

 

این طرح های با کیفیت بالا ایجاد می کند

 

کیفیت طرح های تولید شده از طریق چاپ سابلیمیشن نسبت به سایر اشکال چاپ بسیار بهتر است. جنب و جوش آن به طور کلی چشمگیر است، همانطور که DPI نیز قابل توجه است - بسته به چاپگری که خریداری کرده اید.

 

طرح هایی ایجاد می کند که ماندگار می شوند

 

چاپی که با سابلیمیشن تولید می شود، بر خلاف سایر طرح هایی که چاپ می شوند، محو و پوسته نمی شوند. این به این دلیل است که جوهر به جای اینکه به عنوان یک لایه روی پارچه باقی بماند، جذب می شود. این بدان معناست که می توانید لباس را هر چند بار که بخواهید بدون نگرانی بشویید.

 

معایب

متأسفانه، مانند هر نوع چاپ، سابلیمیشن دارای معایبی است که قبل از سرمایه گذاری در یک دستگاه، ارزش توجه به آنها را دارد. اینها هستند:

این فقط برای مواد پلی استر یا ترکیب پلی استر مناسب است

همانطور که در ابتدای این راهنما ذکر شد، چاپ سابلیمیشن فقط با مواد سبک و پلی استر ارزش دارد. همچنین پیشنهاد می شود از رنگ روشن استفاده کنید تا طرح شفاف و پر جنب و جوش باشد.

 

ارواح

 

Ghosting زمانی اتفاق می‌افتد که کاغذ انتقال در طی فرآیند پرس جابجا شود. سپس چاپ یک محو نور در کنار آن خواهد داشت (که شبیه یک روح است) یا تار خواهد بود. با افزودن زمان و تلاش به فرآیند، این مشکل در صورت عدم اعمال فشار مناسب یا خشک نشدن جوهر روی کاغذ در طول فرآیند اتفاق می‌افتد. برای جلوگیری از این اتفاق، باید مطمئن شوید که جوهر خشک است و هنگام فشار دادن پارچه، فشار مناسبی روی پارچه وارد می‌شود.

 

چین خوردگی سفید

 

یکی دیگر از مواردی که چاپ سابلیمیشن می تواند ایجاد کند، چین و چروک سفید است. اگر قسمت هایی وجود داشته باشد که طرح به آن نرسیده باشد، چین های سفید ایجاد می کند. اگر روی کاغذ انتقال رطوبت وجود داشته باشد یا هر قسمتی از لباس تا شده باشد، ممکن است این اتفاق بیفتد. شایع ترین نقاطی که تحت تأثیر علائم سفید قرار می گیرند، زیر بازوها و در امتداد درزها هستند. این باعث ایجاد لباسی می شود که کیفیت کمتری دارد و باعث می شود تی شرت غیرقابل فروش شود.

 

می تواند باعث عدم تطابق رنگ شود

 

طرحی که در رایانه خود ایجاد کرده اید در حالت RGB نمایش داده می شود، در حالی که چاپگر طرح شما را در حالت CMYK چاپ می کند. این بدان معنی است که رنگ ها پس از چاپ دقیقاً یکسان نخواهند بود، زیرا روی صفحه ظاهر می شوند. به منظور بهبود این امر، می توانید اطمینان حاصل کنید که تنظیمات صحیح روی چاپگر تنظیم شده است یا می توانید از نرم افزار RIP استفاده کنید. نرم افزار RIP یک راه خوب برای بررسی اینکه آیا هر یک از رنگ ها لکه دار هستند یا خیر. با این حال، باید در نظر داشته باشید که با همه اشکال چاپ، حتی اگر تصویر از کیفیت خوبی برخوردار باشد، دقیقا همان سرزندگی تصویر موجود در صفحه را نخواهد داشت.

 

تفاوت بین چاپ سابلیمیشن و چاپ دیجیتال چیست؟

تفاوت اصلی بین این دو این است که چاپ دیجیتال می تواند طرحی را بر روی پلی استر، ابریشم و پنبه چاپ کند (به چند مورد). روش دیگر، چاپ سابلیمیشن فقط برای پلی استر مناسب است. همچنین در چاپ سابلیمیشن بر خلاف چاپ دیجیتال به منظور انتقال طرح بر روی مواد از گرما استفاده می شود.

 

هدف چاپ سابلیمیشن تولید طرح‌هایی با کیفیت بالا و بادوام است، در حالی که چاپ دیجیتال طرح‌هایی را ایجاد می‌کند که به طور کامل جذب کاغذ مورد استفاده نمی‌شود، که اغلب منجر به ترک‌های رنگ می‌شود. همچنین در مقایسه با چاپ سابلیمیشن گرانتر محسوب می شود و به دلیل مایعی که استفاده می کند ضایعات بیشتری تولید می کند. با این حال، همیشه اینطور نیست و اگر چاپگر مناسب خریداری شود، می‌تواند طرح‌های باکیفیت ایجاد کند.

 

نوع چاپی که انتخاب می کنید به محصولاتی که ایجاد می کنید بستگی دارد. هر کدام از آنها فرم های عالی برای چاپ هستند و فناوری های متنوعی برای هر دو در بازار موجود است. مهم است که هنگام تصمیم گیری و فکر کردن در مورد اهداف خود، جوانب مثبت و منفی هر کدام را بسنجید – سپس نوع چاپ مورد نیاز شما مشخص خواهد شد.

 

نتیجه

راهنمای مختصری در مورد چیستی چاپ سابلیمیشن وجود دارد، توضیحی سریع در پاسخ به سوال "چگونه چاپ سابلیمیشن کار می کند"، بهترین چاپگر سابلیمیشن رنگ برای نیازهای شما چیست، لوازمی که برای استفاده از تکنیک سابلیمیشن رنگ نیاز دارید، چه پارچه ای وجود دارد. شما نیاز دارید، حقایق و هک در مورد چاپ سابلیمیشن و تفاوت بین چاپ سابلیمیشن و چاپ دیجیتال.

 

چاپ سابلیمیشن یک انتخاب عالی برای کسانی است که می خواهند هم لباس و هم مواد دیگر را با رنگ کامل و گرافیک با کیفیت بالا بسازند. آنجابه ندرت هیچ خرابی وجود دارد، که منجر به سودآوری هر یک از خلاقیت ها می شود (اگر آنها را به مشتریان می فروشید) و این امکان را فراهم می کند تا هر چقدر که می خواهید محصول ایجاد شود.

 

این یکی از مقرون به صرفه ترین فرآیندهای چاپ موجود است، زیرا اگر از قبل یک رایانه دارید، می توانید روی یک چاپگر سابلیمیشن سرمایه گذاری کنید که از طریق اتصال بی سیم متصل می شود، سپس فقط باید جوهر و کاغذ انتقال را خریداری کنید.

 

گران‌ترین بخش فرآیند خرید پرس حرارتی است، که وقتی به فکر شروع چاپ سابلیمیشن هستید، مورد توجه قرار می‌گیرد. به طور کلی، با این حال، یک چاپگر سابلیمیشن با کیفیت خوب برای بسیاری مقرون به صرفه است.

 

با افزودن سود به کسب و کار شما، سفارشی سازی که با چاپ سابلیمیشن همراه است برای بسیاری در سراسر جهان جذابیت دارد. این سفارشی سازی به شما این امکان را می دهد که نیازهای مشتری را به طور کامل برآورده کنید و به شما امکان می دهد طرح های متنوعی را مطابق با همه سلیقه ها تولید کنید. یک فرآیند سریع و آسان، به مردم اجازه می دهد تا خلاقیت های خود را که روی صفحه ساخته اند به واقعیت تبدیل کنند.

 

همانطور که در بخش بالا ذکر شد، این واقعیت که چاپ سابلیمیشن بسیار سازگار با محیط زیست است به این معنی است که این فرآیندی است که نه تنها در بین مصرف کنندگان، بلکه در مشاغل چاپ نیز محبوبیت بیشتری پیدا می کند. همه می خواهند میزان زباله و الکتریسیته ای را که به دنیا می فرستند کاهش دهند – به خصوص با شرایط زمین در حال حاضر. با استفاده از چاپ سابلیمیشن میزان هدر رفت آب، هدر رفت جوهر را کاهش داده و توان مصرف کمتری خواهید داشت.

 

با این حال، چند معایب مربوط به چاپ سابلیمیشن وجود دارد که باید قبل از سرمایه گذاری در همه تجهیزات بررسی کنید (سه مورد از آنها در بالا ذکر شد). با این حال، دو مورد از این مسائل - چین خوردگی سفید و شبح، به راحتی قابل اصلاح هستند و بیشتر مربوط به خطای انسانی است تا مشکل خود چاپ.

 

تکه لباس یا محصول باید فشار صحیحی داشته باشد و قبل از اینکه طرح روی آن قرار گیرد باید بررسی شود. به همین ترتیب، اگر قبل از قرار دادن طرح روی پارچه، تکه‌های گرد و غبار یا مواد اضافی روی پارچه وجود داشت، باید با استفاده از غلتک پرز آن را پاک کنید. در غیر این صورت، باعث می شود جوهر به درستی به آن منتقل نشود و باعث شکستگی در طراحی شود.

 

مشکل عدم تطابق رنگ همیشه به چاپگرها مربوط می شود زیرا رنگ هایی که می بینید به ندرت ممکن است به واقعیت تبدیل شوند. با این حال، این نوع چاپ نسبت به روش‌های سنتی‌تر، طرح‌هایی با جنب و جوش و کیفیت بالاتر ایجاد می‌کند. همچنین می توان رنگ را از طریق روش های تصحیح رنگ و از طریق نرم افزار RPI تنظیم کرد.

 

به طور مشابه، شما باید این واقعیت را در نظر بگیرید که فقط مواد پلی استر و پلی استر را می توان از طریق این روش چاپ کرد. اگر می خواهید از مواد دیگری مانند سرامیک استفاده کنید، باید از قبل آن را با مواد خاصی پوشانده شود تا انتقال چسبنده شود.

 

اگر دردسر اسپری کردن آن با پوشش را نمی‌خواهید، همانطور که در بخش هک ذکر شد، می‌توان یک بلنک سابلیمیشن خریداری کرد که از قبل روکش شده است.

برای اطلاعات بیشتر این مقاله را مطالعه بفرمایید.

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی